Majowa łąka
to mieszanka pięknych kolorów i zapachów. Różne gatunki roślin, kwiaty, motyle,
pasikoniki to wszystko sprawia, że warto się jej dokładniej przyjrzeć. Uczniowie
klas III na zajęciach komputerowych z chęcią analizowali rośliny na łące i
szukali na ich temat informacji dostępnych w internecie. Następnie dzieci
podpisały kwiaty i zakodowały trasę dla robota w taki sposób, żeby robot
pozostawał stale w ruchu. Na koniec zajęć uczniowie zakodowali trasę na liściu,
na którym znajdowała się biedronka. Zadaniem robota było pokonanie trasy od
ogonka liścia do kropli rosy. Wyszukując informacji, rysując i kodując
uczniowie rozwijali kompetencje takie jak: umiejętność pracy zespołowej,
logiczne, algorytmiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów.
Ozoboty na łące to kolejne zadanie wykonane w ogólnopolskim programie
Uczymy Dzieci Programować.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz