sobota, 17 marca 2018

Uczymy dzieci programować - zadanie 5



Platforma Ozoblockly.pl idealnie sprawdziła się podczas kolejnego etapu programowania w klasie IIIc. Rozpoczynając pracę w programie poznaliśmy komendy „ruch”. Najpierw utworzyliśmy prosty skrypt, składający się z dwóch, komend z tej kategorii, a następnie skalibrowaliśmy robota i wgraliśmy utworzony program. Po tym krótkim doświadczeniu uczniowie zaprogramowali ozobota tak, żeby jego ruch przypominał kształt schodów (ruch naprzód, obróć się w prawo, ruch naprzód, obróć się w lewo). Ponieważ robot powtarzał takie same czynności kilka razy uczniowie wiedzieli, że skrypt należy poprawić używając „pętlę”. Ozoblockly spodobało się dzieciom, będziemy więc tu zaglądać częściej poszerzając umiejętności programowania. Schodki do ozoblockly to 5 zadanie wykonane przez uczniów naszej szkoły w ramach ogólnopolskiego programu Uczymy dzieci programować.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz