Platforma
Ozoblockly.pl idealnie sprawdziła się podczas kolejnego etapu programowania w
klasie IIIc. Rozpoczynając pracę w programie poznaliśmy komendy „ruch”.
Najpierw utworzyliśmy prosty skrypt, składający się z
dwóch, komend z tej kategorii, a następnie skalibrowaliśmy robota i wgraliśmy
utworzony program. Po tym krótkim doświadczeniu uczniowie zaprogramowali ozobota
tak, żeby jego ruch przypominał kształt schodów (ruch naprzód, obróć się w
prawo, ruch naprzód, obróć się w lewo). Ponieważ robot powtarzał takie same
czynności kilka razy uczniowie wiedzieli, że skrypt należy poprawić używając „pętlę”.
Ozoblockly spodobało się dzieciom, będziemy więc tu zaglądać częściej
poszerzając umiejętności programowania. Schodki do ozoblockly to 5 zadanie
wykonane przez uczniów naszej szkoły w ramach ogólnopolskiego programu Uczymy
dzieci programować.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz