Uczniowie
klasy IIIa w czasie zajęć z programowania i grafiki włączyli się w obchody Dnia
Matematyki programując algorytm przygotowania kanapki z dżemem. Celem zajęć
było ćwiczenie wyobraźni, kształcenie
spostrzegawczości i kojarzenia, analizowanie i interpretowanie, rozwiązywanie
problemów z życia codziennego przez tworzenie prostych algorytmów, a także
praca zespołowa oraz ocena wykonanych zadań.
W trakcie zajęć uczniowie wykorzystali: chleb krojony w folii, dżem w słoiku, talerz, nóż. Zadaniem chłopców
było przygotowanie instrukcji dla robota, który przygotuje kanapkę z dżemem. Na
początku pracy założyliśmy, że nasz robot rozumie język, w którym piszemy
instrukcję. Następnie w grupach uczniowie przygotowali swoje algorytmy, innymi
słowy kolejność postępowania przy robieniu kanapek. Grupy wymieniły się
instrukcjami i postępując według nich przygotowywały kanapki. Jak wielka różnica
jest w poleceniu „weź chleb” od „weź jedną kromkę chleba”; co to znaczy „powtórz
10 razy”; ile gram dżemu mieści się na nożu? O te i inne zagadnienia matematyczno-kuchenno-programistyczne
bogatsi są uczniowie zajęć projektowych z kl. IIIa. Doświadczenie zdobyte w
czasie zajęć pokazało, jak precyzyjny musi być język programowania.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz