Uczniowie klasy 3a uczestniczący w projekcie
edukacyjnym „Uniwersytet uczniowski szansą na lepszą przyszłość” programowali
wykorzystując nowo zakupione tablety. Pracując z tabletem dzieci poznały proste
aplikacje takie jak Code-a-pillar oraz Run Marco. Pierwsza aplikacja, bardzo
prosta wprowadziła uczestników spotkania w świat programowania dzięki prostym
poleceniom: prosto, w prawo, w lewo. Run Marco natomiast to platforma złożona z
wielu plansz, w których wykorzystywany jest język programowania wizualnego.
Każdy uczeń dysponował zestawem gotowych elementów i przy pomocy opcji
przeciągnij i opuść przeciągał elementy do okna aplikacji. W ten sposób
powstawał program prowadzący wybraną przez siebie postać: Marco lub Sophię do
określonego celu. Każdy poziom okazał się jednak trudniejszy niż poprzedni. W
ten sposób uczniowie zdobywali umiejętności tworzenia jak najskuteczniejszych
skryptów oraz modyfikowali utworzony przez siebie kod, poprawiając błędy.
Aplikacja Run Marco zaproponowana uczniom w czasie
zajęć, to jedna z wielu poznana w trakcie szkolenia doskonalącego umiejętności i kompetencje zawodowe nauczycieli w zakresie
programowania.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz