Scratch to edukacyjny język, stworzony jako środek do nauczania dzieci i młodzieży podstaw programowania oraz środowisko programistyczne służące do tworzenia i uruchamiania programów w tym języku. Scratch
umożliwia łatwe tworzenie interaktywnych historyjek, animacji, gier,
muzyki. Programowanie odbywa się w sposób wizualny - elementy języka
mają kształt puzzli a poprzez przeciąganie mogą być układane w
określonym porządku. W ten sposób tworzy się kod przypisany określonemu
obiektowi. Obiekty mogą reagować na zdarzenia zewnętrzne. Wygląd postaci
przypisanych do obiektów można wybierać z zasobnika, tworzyć lub
importować z zewnątrz.
Uczniowie zajęć projektowych "Uniwersytet uczniowski szansą na lepszą przyszłość chetnie poznają ten program i tworzą w nim swoje projekty. Wybrane z tematu "Wzrost motyla" preznetujemy na blogu:
Emanuel Błaszko
Franciszek Jamróz
Hubert Bis
Maciej Moroz
Miłosz Lipczuk
Antek Wybraniec
Mikołaj Andrzejewski
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz